Trening asertywności dla menadżerów

Course ID
TAM

Trening Asertywności

Trening asertywności to niesamowite szkolenie warsztatowe podczas którego pracujemy nad swoimi przekonaniami, postawami i tym, jak jesteśmy zbudowani od wewnątrz. To nie tylko zbiór technik i narzędzi komunikacyjnych. To przede wszytskim praca w głębokiej zmianie w nas samych. W tym jak i co słyszymy, jak i co widzimy oraz jak i co mówimy.

Szkolenie ma charakter treningu, a co za tym idzie nie posiada sztywno ustalonej struktury i programu. Trenerzy pracują w oparciu o proces grupowy i reagują na bieżąco na to, co dzieje się w grupie, dostosowując interwencje, program i ćwiczenia do pojawiających się tu i teraz oczekiwań. Dlatego poniższe zagadnienia maja charakter ramowy i rzeczywisty przebieg Treningu może różnić się od zamieszczonego programu.

Trening asertywności to:

  • Kompletny 32 godzinowy kurs umiejętności asertywnych
  • Zaświadczenie o ukończeniu Kursu zgodne z rozporządzeniem MEN
  • Certyfikat
  • Praktyczna wiedza do wykorzystania w każdym zawodzie

Dzięki szkoleniu:

  • Zmienisz swoje życie
  • Podniesiesz swoje kwalifikacje zawodowe,
  • Zwiększysz efektywność swojej pracy.
  • Poznasz podstawowe zagadnienia dotyczące zagadnienia asertywność,
  • Przećwiczysz narzędzia asertywności,
  • Nauczysz się rozpoznawać różne style w relacjach międzyludzkich,
  • Nauczysz się lepiej funkcjonować w kontaktach z innymi ludźmi,
  • Poznasz skuteczne sposoby radzenia sobie z manipulacjami oraz postawami agresywnymi.

Ze szkolenia w szczególności skorzystają:

  • Osoby chcące poprawić swoje relacje z innymi zarówno na płaszczyźnie prywatnej jak i zawodowe,
  • Właściciele firm,
  • Pracownicy zatrudnieni w firmach,
  • Osoby, dla których ważny jest rozwój osobisty

Dla każdego kto chce stać się asertywnym w myśleniu i działaniu. To trening dla tych Wszystkich dla których znaczenie ma uwazności na siebie i innych.

I. Co to znaczy być asertywnym?

1.1. Wprowadzenie do problematyki szkolenia.

• cele i program szkolenia,
• krótka integracja grupy
• zebranie oczekiwań uczestników.

1.2. Definicja asertywności.

• pojęcie asertywności,
• postawa asertywna i asertywne zachowania.

1.3. Pomiędzy uległością a agresją.

• styl agresywny i styl uległy,
• analiza zachowań w kontekście asertywności, agresji i uległości,
• ja jestem OK – Ty jesteś OK – elementy Analizy Transakcyjnej w rozumieniu zachowań asertywnych,
• zamiana zachowań agresywnych i uległych na asertywne- poszukiwanie „złotego środka”.

1.4. Mój poziom asertywności

• diagnoza obszarów i relacji braku asertywności
• planowanie indywidualnych celów treningu

II. Asertywność to sposób myślenia

2.1. Przekonania i paradygmaty

• jak sam siebie ograniczam – 5 rodzajów przekonań na drodze do asertywnej postawy
• poznaj swojego gremlina – identyfikacja ograniczających przekonań
• monolog wewnętrzny – jak zrzucać kajdany przekonań
• rola przekonań w wyborze reakcji na sytuację

2.2. Prawa asertywne

• czym są prawa osobiste
• przyznawać prawa sobie i innym

2.3. Techniki zmiany nieprzystosowawczych przekonań

• powołanie się na prawa osobiste
• powołanie się na pozytywne doświadczenia
• powołanie się na wartości
• przeramowanie

III. Asertywność w sytuacjach trudnych.

3.1. Asertywne stanowienie i egzekwowanie własnych praw.

• granice psychologiczne a ważne relacje w moim życiu
• terytorium psychologiczne człowieka i reakcje na jego naruszanie,
• stanowienie własnych praw,
• obrona własnych praw w relacjach z bliskimi

3.2. Wyrażanie własnego zdania.

• cztery rodzaje postaw interpersonalnych wg Thomasa Harrisa,
• jak wyrażać asertywnie własne zdanie- wskazówki,
• techniki utrzymania się przy swoich przekonaniach w sytuacji zewnętrznego nacisku,
• konstruktywna wymiana poglądów.

3.3. Informacja zwrotna

• informacja zwrotna- istota i zastosowanie,
• zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej,
• przyjmowanie pozytywnych opinii,
• przyjmowanie negatywnych opinii,
• koncentracja na problemie.

3.4. Asertywna reakcja na krytykę i atak.

• formy krytyki,
• różne rodzaje reakcji na krytykę,
• zasady postępowania w przypadku ataku.

3.5. Techniki asertywnej komunikacji

• technika ju- jitsu,
• technika słonia,
• technika zdartej płyty,
• technika zamorzenia gniewu głodem,
• technika dopasowania energetycznego,
• komunikat podtrzymujący relację,
• meta komunikat,
• technika zamulania,
• komunikat Ja,
• procedura stopniowania reakcji Pameli Butler,
• asertywne formułowanie próśb

IV. Inne obszary asertywności

4.1. Asertywna odmowa.

• reguła bonsai,
• bariery utrudniające odmowę,
• strategie odmowy,
• asertywna reakcja na własne poczucie krzywdy lub winy.

4.2. Asertywne zachowania niewerbalne.

• znaczenie zachowań niewerbalnych,
• niespójność komunikacyjna,
• asertywna komunikacja niewerbalna- postura, ton głosu, gestykulacja, dystans fizyczny, kontakt wzrokowy, mimika, kontakt fizyczny, płynność wypowiedzi.
V. Indywidualne obszary deficytów asertywności.

5.1. Praca w obszarze indywidualnych obszarów deficytów asertywności

• prace indywidualne – ćwiczenie asertywnych zachowań i technik poznanych w trakcie szkolenia w sytuacjach konkretnych problemów z życia zawodowego i osobistego zgłaszanych przez uczestników.

5.3. Zakończenie szkolenia.

• podsumowanie treści szkolenia,
• informacje zwrotne od prowadzącego i grupy,
• ewaluacja szkolenia.

Beata Kaczor

Beata Kaczor

Certyfikowany Trener, Coach. Akredytowany Konsultant Insights Discovery™

Doświadczenie zawodowe zdobyła w koncernach krajowych i międzynarodowych. Pracowała między innymi dla Grupy Agora, MSD Polska, Merkury czy obecnego Santandera. Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet.
Założycielka firmy Orinoko Szkolenia i Doradztwo. Razem ze swoim zespołem trenerskim z całej Polski przeprowadza firmy przez procesy zmian i sprawia, że pracownicy pracują wydajniej i chętniej. Specjalista od zadań trudnych, a czasem i niemożliwych. Propagatorka pracy systemowej w organizacji i sprawczyni zmian na lepsze w kilkunastu firmach w całej Polsce. Autorka programu Akademia Skutecznego Menadżera, współautorka programu Szkoły Trenerów Biznesu. Autorka innowacyjnego projektu Work&Life&Dance.

Dawid Bałutowski

Dawid Bałutowski

Psycholog, certyfikowany trener

Psycholog, certyfikowany trener z dziewięcioletnim doświadczeniem zawodowym w prowadzeniu szkoleń dla pracowników Oświaty, przedstawicieli biznesu i trenerów, coach. Specjalista z zakresu komunikacji interpersonalnej, umiejętności liderskich i budowania zespołu, motywowania, mediacji i rozwiązywania konfliktów, asertywności, technik radzenia sobie ze stresem, profilaktyki wypalenia zawodowego, treningu interpersonalnego, aktywnych metod nauczania, motywowania, szkoleń trenerskich.

 


 

 Wkrótce umieścimy tutaj dodatkowe materiały dotyczące szkolenia.

Course Downloads:
  • Kontakt

    Orinoko Szkolenia & Doradztwo

    Beata Kaczor ul. Szpitalna 4, 46-220 Opole, Polska
    Tel: 77 551 38 48 Fax: 77 551 38 48
  • Infolinia szkoleniowa

    Masz pytania? Chciałbyś zorganizować to szkolenie u siebie w firmie? Chętnie udzielimy odpowiedzi na Twoje pytania.
    Kontakt z doradcą
      beata.kaczor@orinoko-szkolenia.pl
      668 697 852
  • Jestem zainteresowany

    Zostaw nam swoje dane. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24  godzin

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu

    Firma