Trening asertywności

Course ID
Trening asertywności
Termin w Opolu
25 - 29/10/2017
Cena w Opolu
1450 zł netto-chcesz zapłacić mniej? Przeczytaj informacje zawarte w Opisie szkolenia
Ilość godzin
32
Certyfikacja
Zaświadczenie MEN i Certyfikat imienny uczestnika

Trening AsertywnościTrening asertywności to niesamowite szkolenie warsztatowe podczas którego pracujemy nad swoimi przekonaniami, postawami i tym, jak jesteśmy zbudowani od wewnątrz. To nie tylko zbiór technik i narzędzi komunikacyjnych. To przede wszystkim praca w głębokiej zmianie w nas samych. W tym jak i co słyszymy, jak i co widzimy oraz jak i co mówimy.

 

 

Szkolenie ma charakter treningu, a co za tym idzie nie posiada sztywno ustalonej struktury i programu. Trenerzy pracują w oparciu o proces grupowy i reagują na bieżąco na to, co dzieje się w grupie, dostosowując interwencje, program i ćwiczenia do pojawiających się tu i teraz oczekiwań. Dlatego poniższe zagadnienia maja charakter ramowy i rzeczywisty przebieg Treningu może różnić się od zamieszczonego programu.

Trening asertywnosci to:

  • Kompletny 32 godzinowy kurs umijętności asertywnych
  • Zaświadczenie o ukończeniu Kursu zgodne z rozporządzeniem MEN
  • Certyfikat
  • Praktyczna wiedza do wykorzystania w każdym zawodzie

Dzięki szkoleniu:

  • Zmienisz swoje życie
  • Podniesiesz swoje kwalifikacje zawodowe,
  • Zwiększysz efektywność swojej pracy.
  • Poznasz podstawowe zagadnienia dotyczące zagadnienia asertywność,
  • Przećwiczysz narzędzia asertywności,
  • Nauczysz się rozpoznawać różne style w relacjach międzyludzkich,
  • Nauczysz się lepiej funkcjonować w kontaktach z innymi ludźmi,
  • Poznasz skuteczne sposoby radzenia sobie z manipulacjami oraz postawami agresywnymi.

Ze szkolenia w szczególności skorzystają:

  • Osoby chcące poprawić swoje relacje z innymi zarówno na płaszczyźnie prywatnej jak i zawodowe,
  • Właściciele firm,
  • Pracownicy zatrudnieni w firmach,
  • Osoby, dla których ważny jest rozwój osobisty

Dla każdego kto chce stać się asertywnym w myśleniu i działaniu. To trening dla tych Wszystkich dla których znaczenie ma uważność na siebie i innych.

Mamy dobrą, atrakcyjną CENĘ 1450,00 za 32 godziny kursu!
Gdyby ktoś z Was chciał zapłacić 1250,00 za cały Trening Asertywności, to też jest taka opcja.
Co muszę zrobić pewnie zapytasz?
Przyprowadź ze sobą 2 uczestników, wtedy Ty zapłacisz za trening cenę 1250,00.
A Twoi przyjaciele zapłacą za trening 1350,00 od osoby.
Co jeśli przyjdziesz z 1 osobą?
Damy Ci rabat i zapłacisz 1350,00

 

I. Co to znaczy być asertywnym?

1.1. Wprowadzenie do problematyki kursu asertywności

• cele i program szkolenia,
• krótka integracja grupy
• zebranie oczekiwań uczestników.

1.2. Definicja asertywności.

• pojęcie asertywności,
• postawa asertywna i asertywne zachowania.

1.3. Pomiędzy uległością a agresją.

• styl agresywny i styl uległy,
• analiza zachowań w kontekście asertywności, agresji i uległości,
• ja jestem OK – Ty jesteś OK – elementy Analizy Transakcyjnej w rozumieniu zachowań asertywnych,
• zamiana zachowań agresywnych i uległych na asertywne- poszukiwanie „złotego środka”.

1.4. Mój poziom asertywności

• diagnoza obszarów i relacji braku asertywności
• planowanie indywidualnych celów treningu

II. Asertywność to sposób myślenia

2.1. Przekonania i paradygmaty

• jak sam siebie ograniczam – 5 rodzajów przekonań na drodze do asertywnej postawy
• poznaj swojego gremlina – identyfikacja ograniczających przekonań
• monolog wewnętrzny – jak zrzucać kajdany przekonań
• rola przekonań w wyborze reakcji na sytuację

2.2. Prawa asertywne

• czym są prawa osobiste
• przyznawać prawa sobie i innym

2.3. Techniki zmiany nieprzystosowawczych przekonań

• powołanie się na prawa osobiste
• powołanie się na pozytywne doświadczenia
• powołanie się na wartości
• przeramowanie

III. Asertywność w sytuacjach trudnych.

3.1. Asertywne stanowienie i egzekwowanie własnych praw.

• granice psychologiczne a ważne relacje w moim życiu
• terytorium psychologiczne człowieka i reakcje na jego naruszanie,
• stanowienie własnych praw,
• obrona własnych praw w relacjach z bliskimi

3.2. Asertywność, czyli wyrażanie własnego zdania.

• cztery rodzaje postaw interpersonalnych wg Thomasa Harrisa,
• jak wyrażać asertywnie własne zdanie- wskazówki,
• techniki utrzymania się przy swoich przekonaniach w sytuacji zewnętrznego nacisku,
• konstruktywna wymiana poglądów.

3.3. Informacja zwrotna

• informacja zwrotna- istota i zastosowanie,
• zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej,
• przyjmowanie pozytywnych opinii,
• przyjmowanie negatywnych opinii,
• koncentracja na problemie.

3.4. Asertywna reakcja na krytykę i atak.

• formy krytyki,
• różne rodzaje reakcji na krytykę,
• zasady postępowania w przypadku ataku.

3.5. Techniki asertywnej komunikacji

• technika ju-jitsu,
• technika słonia,
• technika zdartej płyty,
• technika zamorzenia gniewu głodem,
• technika dopasowania energetycznego,
• komunikat podtrzymujący relację,
• meta komunikat,
• technika zamulania,
• komunikat Ja,
• procedura stopniowania reakcji Pameli Butler,
• asertywne formułowanie próśb

IV. Inne obszary asertywności

4.1. Asertywna odmowa.

• reguła bonsai,
• bariery utrudniające odmowę,
• strategie odmowy,
• asertywna reakcja na własne poczucie krzywdy lub winy.

4.2. Asertywne zachowania niewerbalne.

• znaczenie zachowań niewerbalnych,
• niespójność komunikacyjna,
• asertywna komunikacja niewerbalna- postura, ton głosu, gestykulacja, dystans fizyczny, kontakt wzrokowy, mimika, kontakt fizyczny, płynność wypowiedzi.
V. Indywidualne obszary deficytów asertywności.

5.1. Praca w obszarze indywidualnych obszarów deficytów asertywności

• prace indywidualne – ćwiczenie asertywnych zachowań i technik poznanych w trakcie szkolenia w sytuacjach konkretnych problemów z życia zawodowego i osobistego zgłaszanych przez uczestników.

5.3. Zakończenie szkolenia.

• podsumowanie treści szkolenia,
• informacje zwrotne od prowadzącego i grupy,
• ewaluacja szkolenia.

Beata Kaczor

Beata Kaczor

Certyfikowany Trener, Coach. Akredytowany Konsultant Insights Discovery™

Doświadczenie zawodowe zdobyła w koncernach krajowych i międzynarodowych. Pracowała między innymi dla Grupy Agora, MSD Polska, Merkury czy obecnego Santandera. Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet.
Założycielka firmy Orinoko Szkolenia i Doradztwo. Razem ze swoim zespołem trenerskim z całej Polski przeprowadza firmy przez procesy zmian i sprawia, że pracownicy pracują wydajniej i chętniej. Specjalista od zadań trudnych, a czasem i niemożliwych. Propagatorka pracy systemowej w organizacji i sprawczyni zmian na lepsze w kilkunastu firmach w całej Polsce. Autorka programu Akademia Skutecznego Menadżera, współautorka programu Szkoły Trenerów Biznesu. Autorka innowacyjnego projektu Work&Life&Dance.

Dawid Bałutowski

Dawid Bałutowski

Psycholog, certyfikowany trener

Psycholog, certyfikowany trener z dziewięcioletnim doświadczeniem zawodowym w prowadzeniu szkoleń dla pracowników Oświaty, przedstawicieli biznesu i trenerów, coach. Specjalista z zakresu komunikacji interpersonalnej, umiejętności liderskich i budowania zespołu, motywowania, mediacji i rozwiązywania konfliktów, asertywności, technik radzenia sobie ze stresem, profilaktyki wypalenia zawodowego, treningu interpersonalnego, aktywnych metod nauczania, motywowania, szkoleń trenerskich.

 


 

Mity na temat asertywności.

Mit I – Asertywność to (tylko!) sztuka mówienia „nie”.

Z czym kojarzy Ci się asertywność? Kiedy zadaję to pytanie uczestnikom swoich szkoleń wciąż większość odpowiedzi stanowi: „sztuka mówienia nie”. To pierwszy, powszechny mit na temat asertywności. Odmawianie, stawianie na swoim, walka o swoje prawa to oczywiście ważne elementy asertywnego stylu bycia. Ale nie wszystkie. Bo asertywność to również sztuka mówienia TAK. Osoby asertywne troszczą się o siebie, jasno i stanowczo wyrażają swoje potrzeby, oczekiwania i poglądy. Stają na straży swoich wartości, otwarcie się komunikują i wprost nazywają swoje emocje. Ale to tylko jedna strona medalu. Takie spojrzenie sprawia, że niektórym szkoleniom z zakresu asertywności bliżej do rozwijania egoizmu. Bo asertywność to też dbanie o relacje z innymi. To troska o siebie i nie mniejsza troska o innych. Tak samo jak bronię swoich praw, szanuję swoje emocje i dbam o swoje potrzeby, szanuję prawa innych, ich emocje i ich potrzeby. Asertywność to nie wyniosłość, a idealna równowaga między ja a ty. Esencja partnerstwa i wzajemnego szacunku. Wyraz postawy Ja jestem OK i ty jesteś OK w każdej sytuacji, nawet, jeśli wiele nas różni. Tak rozumiana asertywność prowadzi do głębokich, silnych i szczerych relacji. To nie jest życia dla kogoś (styl uległy), ani przeciwko komuś (styl agresywny). To życie dla siebie w zgodzie z innymi. To też poczucie bezpieczeństwa i klarowności. Wyobraź sobie relację, gdzie niczego nie musisz się domyślać, nie przeżywasz lęku, nie musisz odgadywać co druga osoba ma na myśli, bo wszystko jest jasne i klarowne. Złoszczę się? Powiem Ci o tym. Potrzebuję czegoś? Poproszę cię. Nie mam na coś ochoty? Poinformuję cię o tym. A ty uszanujesz moje decyzje.

Mit II – Asertywność to arsenał technik na każdą okazję.

Drugi powszechnie obecny mit na temat asertywności, który przyciąga ludzi na szkolenia, to przekonanie, że asertywność to zestaw magicznych sztuczek, trików i technik, dzięki którym możemy wpływać na innych i raz dwa rozwiązywać wszystkie problemy. Na jednym ze szkoleń podeszła do mnie uczestniczka mówiąc: „Proszę mi szybciutko pokazać technikę, dzięki której będę mogła skutecznie odmawiać”. „Proszę bardzo – odparłem – powiedz NIE, powiedz czego nie zrobisz (nie pomogę ci), powiedz krótko dlaczego (bo mam inne plany na weekend) i zastosuj jakieś zmiękczenie (np. przykro mi)”. I już. Uczestniczka spojrzała na mnie, jakbym robił sobie z niej żarty. I rzeczywiście trochę tak było, ale dokładnie tym jest technika asertywnej odmowy. Tylko problem nie polega często na tym, że nie wiem co powiedzieć. Problem polega na tym, jak się z tym czuję. Co z tego, że nauczę się skutecznie odmawiać, jeśli w mojej głowie zaraz pojawią się ograniczające przekonania („Nie ładnie jest odmawiać”, „Innym zawsze trzeba pomagać”), negatywne oceny („Ale ze mnie egoistka”), obawy („A jeśli ja będę potrzebowała pomocy?”), czy poczucie winy („Jak mogłam to zrobić? Na pewno już mnie nie lubi.”). Tak, trening asertywności uczy nas wielu fantastycznych technik komunikacyjnych (jak odmawiać, jak wyrażać emocje, jak stawiać granice, jak radzić sobie z atakiem i wielu innych). Są one niezwykle skuteczne i pomagają w wielu sytuacjach. Ale, żeby móc je umiejętnie stosować, należy zmienić sposób myślenia o sobie, świecie  relacjach. Należy dać sobie prawo do ASERTYWNEGO MYŚLENIA, zanim przyjdzie czas na ASERTYWNE DZIAŁANIE. Dla mnie asertywność jest postawą, z której wynikają określone działania. Nigdy odwrotnie. Jeśli nieasertywna osoba stosuje asertywne techniki, nie jest to nic więcej niż manipulacja. Asertywność, której uczę zaczyna się od analizy naszego sposobu postrzegania świata, pracy z monologiem wewnętrznym (tym w jaki sposób rozmawiamy sami ze sobą), otwarciem się na liczne prawa, których do tej pory sobie lub innym nie przyznawaliśmy i rozłożeniem na łopatki naszych wewnętrznych gremlinów (czyli przekonań, które nam nie służą, a których staliśmy się niewolnikami). A kiedy jesteśmy już wewnętrznie gotowi, przychodzi czas na naukę technik asertywnych.

Mit III – Asertywność forever

Czy nabywając umiejętności asertywnego działania powinienem być asertywny 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu? Nie! Jeśli zmuszasz się do bycia asertywnym to wkładasz na siebie tylko kolejne ograniczenie, które przejmuje kontrolę nad twoim zachowaniem. Asertywność to wybór! Pozwala ci w każdej sytuacji, w której podejmiesz taką decyzję, zachować się asertywnie. Ale nie zmusza cię do takiego zachowania. Masz prawo zachowywać się nieasertywnie.

Mit IV – Asertywnym się jest albo nie.

Asertywność nie jest wrodzona, nie ma jej w naszym łańcuchu DNA. A to oznacza, że każda asertywna osoba, którą znasz, musiała się tego nauczyć. I każdy z nas może się tego nauczyć. Jasne, dzieci wychowywane przez asertywnych rodziców mają łatwiej. Od małego wzrastają w poczuciu szacunku do siebie i innych, mogą wyrażać swoje potrzeby i emocje i nikt im nie mówi, że „dzieci i ryby głosu nie mają”. Ale każdy z nas może rozwijać swoją asertywność w dowolnym momencie swojego życia. Ja sam jestem tego doskonałym przykładem. Kilkanaście lat temu moja zachowanie nie miało wiele wspólnego z asertywnością. Oscylowałem między dwoma dostępnymi mi stylami zachowań – od agresywnego do uległego. Nie znałem trzeciej drogi. Aż pewnego dnia, na studiach, po raz pierwszy wziąłem udział w treningu asertywności i rozpoczęła się moja droga do zmiany. Długa i żmudna, bo zmiany nie pojawiają się od razu. Uczenie się asertywności to proces, który musi trwać. Dziś wiem, że to jedna z najważniejszych kompetencji, jakie kiedykolwiek rozwijałem. To dzięki asertywności jestem tu gdzie jestem i otaczają mnie wspaniali ludzie, z którymi nauczyłem się tworzyć wspierające, dające energię i wsparcie relacje, w których nikt nie musi rezygnować z siebie. Na moje szkolenia trafiają osoby dwudziestoletnie i sześćdziesięcioletnie. I są żywym dowodem na to, że na pierwszy krok w kierunku większej asertywności nigdy nie jest za późno.

Autor: Dawid Bałutowski

Zapisz się na Trenign asertywności

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Telefon (wymagane)

Nazwa szkolenia

Załącz formularz zgłoszenia (pdf/doc/doc/odt)

Course Downloads:
  • Kontakt

    Orinoko Szkolenia & Doradztwo

    Beata Kaczor ul. Szpitalna 4, 46-220 Opole, Polska
    Tel: 77 551 38 48 Fax: 77 551 38 48
  • Infolinia szkoleniowa

    Masz pytania? Chciałbyś zorganizować to szkolenie u siebie w firmie? Chętnie udzielimy odpowiedzi na Twoje pytania.
    Kontakt z doradcą
      beata.kaczor@orinoko-szkolenia.pl
      668 697 852
  • Jestem zainteresowany

    Zostaw nam swoje dane. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24  godzin

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu

    Firma