Szkoła trenerów biznesu, przygotowana przez firmę Orinoko Szkolenia i Doradztwo to kompleksowy projekt rozwojowy, którego ukończenie umożliwia rozpoczęcie pracy w charakterze trenera biznesu.
Program szkoły trenera biznesu jest odzwierciedleniem praktycznych doświadczeń trenerów biznesu oraz twórców szkoły. Został przygotowany w oparciu o doświadczenia z różnych szkół trenerskich i coachingowych.
Celem szkoły jest przygotowanie uczestników pod kątem merytorycznym i praktycznym do samodzielnego projektowania i prowadzenia szkoleń.
Podczas warsztatów rozwiniesz swoje umiejętności psychologiczne, pracy z grupą, wywierania na nią wpływu, stymulowania w nauce i rozwoju. Naszym nadrzędnym celem jest przekazanie Ci kompetencji trenerskich od A do Z: a to wszystko dzięki szkole prowadzonej przez praktyków trenerów biznesu dla praktyków dla przyszłych trenerów biznesu.
UKOŃCZENIE SZKOŁY TRENERÓW POZWOLI CI UZYSKAĆ:
Certyfikat Trenera Biznesu,
Nowe kwalifikacje zawodowe,
Dostęp do nowych źródeł zarobków,
Zdobycie lub poszerzenie warsztatu metodycznego,
Zaświadczenie zgodne Rozporządzeniem MEN z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych.
DLA KOGO JESZ SZKOŁA TRENERÓW BIZNESU?
Nasz projekt jest adresowany do osób związanych lub chcących związać swoją karierę zawodową z biznesem i branżą szkoleniową: trenerów wewnętrznych, pracowników firm szkoleniowych, menadżerów zarządzających zespołami, specjalistów z innych dziedzin, którzy chcieliby rozpocząć prowadzenie specjalistycznych szkoleń zawodowych, a także samodzielnych trenerów pragnących wzmocnić i usystematyzować swoją wiedzę. A także dla menadżerów na każdym szczeblu organizacji, Właścicieli firm, Dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych, Trenerów i przyszłych trenerów, Pracowników działów HR, Asystentek biur zarządu, Koordynatorów projektów.
PODCZAS SZKOŁY ZAPEWNIAMY:
Opiekę merytoryczną kursu
Pracę za Sali szkoleniowej
Pracę w małych grupach roboczych
Pracę indywidualną
Podręczniki trenerskie
Dostęp do bazy ćwiczeń i zadań
Dostęp do najnowszych badań
Przerwy kawowe
Obiad dwudaniowy
Darmową sesję coachingową z coachem ICF Beatą Kaczor w dowolnym wskazanym terminie – indywidualne ścieżki rozwoju
Certyfikat i zaświadczenie MEN
Dużo dobrego doświadczenia
Zmianę wewnętrzną
Sesje seminaryjne przygotowujące do egzaminu
Po ukończeniu szkoły – zrzeszenie w grupach trenerskich, bezpłatne szkolenia i referencje
Zobacz jak wyglądała poprzednia edycja szkoły:
Zapytaj Bogusław Śmiechowicza o szczegóły
501 501 065
SZKOŁA TRENERÓW BIZNESU – PROGRAM ZAJĘĆ
1. Kompetencje trenera biznesu (8h)
Zawód – trener: obszar i charakterystyka profesji
Niezbędne kompetencje w zawodzie trenera
Ja jako trener-autodiagnoza mocnych i słabych stron
Mój osobisty styl pracy
Etyka w pracy trenerskiej
Trener a nauczyciel – wykładowca
2. Specyfika uczenia się dorosłych – Neuroandragogika (8h)
Jak uczą się dorośli
Uczenie się przez doświadczenie – cykl Kolba
Uruchamianie procesu uczenia się na zajęciach, wykładach, warsztatach
Style uczenia się i ich wpływ na projektowanie szkoleń
Bariery w uczeniu się i sposoby ich pokonywania
3. Dynamika grupy (8h)
Rodzaje grup szkoleniowych
Dynamika procesów grupowych
Wykorzystanie teorii procesu grupowego w codziennej praktyce edukacyjnej
Budowa grupy szkoleniowej – role grupowe i ich wykorzystanie na szkoleniu
4. Planowanie i organizacja treningów i szkoleń (16 h)
Analiza potrzeb szkoleniowych
Wyznaczanie celów szkoleniowych
Zasady konstruowania programów i modułów szkoleniowych
Wybór metod szkoleniowych, dobór pomocy
Zasady tworzenia materiałów szkoleniowych i prezentacji multimedialnych
Realizacja szkolenia w zgodzie z aktualnymi potrzebami uczestnika
Rola kontraktu
5. Metodyka szkoleń (8h)
Metody i techniki stosowane w czasie szkoleń
Analiza przypadku
Grupowe techniki rozwiązywania problemów
Symulacje i odgrywanie ról
Praca z kamerą
Formy kreatywne – metafory, cytaty, praca z przestrzenią, inspiracja muzyczna
Projektowanie ćwiczeń specjalistycznych
Trening twórczości i twórczego myślenia w pracy trenera
6. Autoprezentacja w pracy trenera biznesu (16h)
Czym jest efekt pierwszego wrażenia i jak go wykorzystać
Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w pracy trenerskiej
Podstawy retoryki – czyli jak mówić, żeby Cię słuchali
Sposoby radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami
Zarządzanie przestrzenią sali szkoleniowej
Praktyczne ćwiczenia autoprezentacyjne
7. Motywacja grupy szkoleniowej (8h)
Własne zasoby motywacji
Motywacja własna a motywacja grupy
Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna
Etapy motywacji
Określanie celów i ich znaczenie do rozwijania motywacji w grupie szkoleniowej
8. Komunikacja w pracy trenera – sprawne narzędzia pracy (16h)
Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w pracy trenerskiej – spójność wewnętrzna
Podstawowy retoryki – czyli jak mówić, żeby Cię słuchali
Techniki narzędzi podstawowe wykorzystywane w pracy trenera
Uważność – czym jest, do czego służy,jak ją w sobie uruchomić
Podstawowe narzędzia sztuki porozumiewania się
Słucham, słyszę, weryfikuję, działam i mówię – proces !
9. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi (24h)
Najczęstsze trudności spotykane podczas szkoleń
Rodzaje trudnych uczestników
Asertywność w trudnych sytuacjach szkoleniowych
10. Indywidualne sesje coachingowe z uczestnikami 2 h/uczestnika
11. Sesje eksperckie (praca w grupach warsztatowych) 4 x 2 h/grupę
konsultacje z ekspertami zaprojektowanych przez siebie warsztatów
praktyczna nauka przez doświadczenie konstruowania efektywnych warsztatów szkoleniowych
12. Certyfikacja (16h)
Test wiedzy
Przygotowanie i realizacja autorskiego programu szkoleniowego = egzamin ustny – praktyczny
Rozmowy indywidualne z informacją zwrotną i utworzeniem indywidualnego planu rozwoju
Beata Kaczor Dyrektor zarządzająca Orinoko Szkolenia i Doradztwp
Trener biznesu
Założycielka firmy Orinoko Szkolenia i Doradztwo, certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem ze stajni Elżbiety Sołtys. Razem ze swoim zespołem trenerskim z całej Polski przeprowadza firmy przez procesy zmian i sprawia, że pracownicy pracują wydajniej i chętniej. Specjalista od zadań trudnych, a czasem i niemożliwych. Propagatorka pracy systemowej w organizacji i sprawczyni zmian na lepsze w kilkunastu firmach w całej Polsce..Opiekun Merytoryczny Szkoły Trenerów Biznesu.
Dyrektor Szkoły Trenerów Biznesu Orinoko. Trener biznesu. Coach. Obszary jego merytorycznych kompetencji to szkolenia z zakresu efektywnych technik sprzedaży, negocjacji w biznesie, planowanie i wdrażanie zmiany w organizacji. Szkolenia prowadzi od 2005 roku. Absolwent Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu (Psychologia w biznesie), Szkoły Trenerów Biznesu (MODERATOR Wrocław) Komunikacji Społecznej i PR, (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu). W Szkole Trenerów Biznesu Opole – opiekun Merytoryczny grup seminaryjnych.
Doktor nauk humanistycznych, wykładowca i certyfikowany trener biznesu. Współpracuje z firmami szkoleniowo-doradczymi, prywatnymi oraz indywidualnymi klientami biznesowymi. Specjalista z zakresu autoprezentacji, psychologii w biznesie, komunikacji społecznej, protokołu biznesowego i dyplomatycznego. W pracy szkoleniowej wykorzystuje doświadczenie zdobyte podczas pracy dziennikarskiej, współpracy z ambasadami oraz pracy dydaktycznej na uczelniach wyższych. W Szkole Trenerów Biznesu Poznań – opiekun Merytoryczny grup seminaryjnych.
Trener, psycholog, biolog, terapeutka poznawczo –behawioralna i behawioralna, coach ICF. Specjalistka do spraw innowacji w edukacji. Pracownik dydaktyczny w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Realizatorka autorskich programów nauczania. Posiada bogate doświadczenie zawodowe – pracowała w szkole podstawowej, gimnazjum, liceum, szkołach dla dorosłych i szkole specjalnej. Zajmuje się nauczaniem formalnym i nieformalnym. Specjalizuje się w dziedzinach związanych z komunikowaniem się oraz rozwijaniem samoświadomości jako podstawy dla rozwoju osobowości.
Cyprian Szyszka – trener-mentor, konsultant dynamiki grup i organizacji, coach psychodynamiczno-systemowy, wykładowca. Specjalizuje się w treningach roli, komunikacji w zmianie organizacyjnej, facylitacji problemowej i strategicznej oraz dylematach przywódczych menedżerów. Pracuje na rzecz zwiększenia efektywności w działaniu swoich klientów. Znany jako trener trzymający porządek, pilnujący dyscypliny i tworzący ramy nabywania wiedzy opartej o doświadczenie. Prywatnie – żeglarz i miłośnik muzyki.
Trener biznesu, socjoterapeuta, superwizor, tutor i coach w programach rozwojowych. Założyciel i prezes ogólnopolskiej Fundacji Rozwoju Wolontariatu. Z zawodu nauczyciel z zamiłowania dziennikarz radiowy. Wieloletni prezes Stowarzyszenia KLANZA. Trener, współpracownik Stowarzyszenia Szkoła Liderów. Zainteresowania zawodowe: zarządzanie i przywództwo, planowanie i wdrażanie zmian, współpraca w zespołach, motywacja, marketing, CSR i wolontariat pracowniczy, arteterapia. Bloger – zdzislawhofman.blox.pl. tematyka: edukacja i aktywność społeczna.
Psycholog, trener, ewaluator. Ukończył Szkołę Trenerów i Doradców Personalnych Elżbiety Soltys. Współpracuje jako trener z Pracownią Psychologiczną Elżbiety Sołtys. Główny obszar działalności to szkolenia dla biznesu z zakresu umiejętności interpersonalnych. Prowadzi treningi interpersonalne, zwiększające umiejętności komunikacji, rozumienia i wyrażania emocji, budowania lepszych relacji z ludźmi. Prowadzi także zajęcia przygotowujące trenerów do pracy metodami aktywnymi. Prowadzi Instytut Witelon zajmujący się ewaluacją programów szkoleniowych i społecznych.
Psycholog, certyfikowany trener z dziewięcioletnim doświadczeniem zawodowym w prowadzeniu szkoleń dla pracowników Oświaty, przedstawicieli biznesu i trenerów, coach. Specjalista z zakresu komunikacji interpersonalnej, umiejętności liderskich i budowania zespołu, motywowania, mediacji i rozwiązywania konfliktów, asertywności, technik radzenia sobie ze stresem, profilaktyki wypalenia zawodowego, treningu interpersonalnego, aktywnych metod nauczania, motywowania, szkoleń trenerskich.