Skuteczny handlowiec: warsztaty efektywnej sprzedaży

Course ID
SH-WES
Cena netto
1399 zł netto
Czas trwania
2 dni
Ilość Godzin
16

Dowiesz się między innymi o 10 sprawdzonych technikach pozyskania i utrzymania uwagi klienta, technikach obrony przed wymówkami cenowymi i skuteczne techniki rozmawiania z klientem który „wie lepiej”

NA SZKOLENIU DOWIESZ SIĘ:

  • jak wprawnie użyte techniki komunikacyjne wpływają na budowanie relacji z kontrahentem
  • jak stosować techniki skłaniające klientów do zakupów pod wpływem emocji
  • jak wyeliminować swoje bariery komunikacyjne, które na co dzień przeszkadzają w uzyskiwaniu efektów sprzedażowych
  • jak wykorzystać znajomość zaawansowanych technik komunikacji niewerbalnej do wzrostu efektywności sprzedażowej
  • jak budować i podtrzymać długofalowe relacje z klientem?

DLA KOGO?

Szkolenie skierowane jest w szczególności dla osób zawodowo związanych ze sprzedażą i handlem – przedstawicieli handlowych, sprzedawców, dyrektorów i menadżerów handlowych, agentów nieruchomości.

PROGRAM SZKOLENIA EFEKTYWNA SPRZEDAŻ

1. Sprzedażowa psychologia klienta – dlaczego klient kupuje?

  • Klient podejmuje decyzje zakupowe – jak to wygląda w praktyce?
  • Jak wykorzystać znajomość mechanizmów działania decyzji zakupowych do sprzedaży swojego produktu?
  • Kupowanie racjonalne vs. kupowanie emocjonalne – 15 sprawdzonych technik skłaniających klienta do zakupów pod wpływem emocji.
  • Metody profilowania i typologii klienta – studium najczęstszych przypadków w odniesieniu do różnych branż.
  • Jak dopasować się do płci kulturowej i biologicznej klienta, aby sprzedaż przynosiła efekty?

2. Komunikacja werbalna w sprzedaży i budowaniu długotrwałej relacji z klientem.

  • Jak wykorzystać siłę pierwszego wrażenia?
  • Procesy usuwania, zniekształcania i uogólniania – utrudniające komunikację sprzedażową i relacyjną.
  • Wykorzystywanie języka zmysłów klienta (wzrokowego, słuchowego, czuciowego).
  • Metaprogramy jako skuteczne narzędzia umiejętnego mówienia językiem klienta.
  • Najczęstsze bariery w komunikacji sprzedażowej i sposoby radzenia sobie z nimi.
  • Sesja ćwiczeniowa i wypracowanie przez uczestników skutecznego metaprogramu komunikacyjnego.

3. Jak wykorzystać znajomość zaawansowanych technik komunikacji niewerbalnej do wzrostu efektywności sprzedażowej?

  • Zarządzanie własnym ciałem i zachowaniem jako mocnymi narzędziami sprzedażowym i relacyjnymi.
  • Komunikacja niewerbalna – wizerunek, postawa, gesty, mimika – ćwiczenia praktyczne.
  • Umiejętna praca głosem jako narzędzie sprzedażowe i relacyjne.
  • Techniki niewerbalnego dopasowywania się do klienta (odzwierciedlanie, śledzenie, prowadzenie).
  • Efektywne wykorzystywanie zakotwiczenia.
  • Analiza i rekomendacje związane z używaniem języka ciała w kontaktach z klientami.

4. Jak skutecznie rozpoznawać oraz kreować potrzeby klienta?

  • Sztuka zadawania precyzyjnych i celowych pytań sprzedażowych – lejek sprzedażowy.
  • Sprawdzone sposoby odkrywania nieuświadomionych potrzeb i motywacji klienta.
  • SPIN selling – metoda rozpoznawania i kreowania potrzeb klienta.
  • Techniki rozpoznania przebiegu procesu decyzyjnego klienta oraz kluczowych ról w tym procesie.
  • „Słowa klucze” w komunikacji sprzedażowej.

5. Prezentacja oferty sprzedażowej – o czym warto wiedzieć i czego się wystrzegać?

  • „Nie przytłaczaj informacją” – jak skutecznie wyselekcjonować produkty i efektywnie połączyć potrzeby klienta z produktem i jego korzyściami.
  • Jak pozyskać uwagę i zaangażowanie klienta – 10 sprawdzonych technik.
  • Matryca języka korzyści i strat dla handlowca.
  • Ćwiczenia prezentacyjne – wypracowanie optymalnej formuły: poczynając od techniki rozpoczęcia, czasu trwania na podsumowaniu kończąc.

6. Odnoszenie się do zastrzeżeń klienta.

  • Nieporozumienie, wątpliwości, wada, skarga – klasyfikacja obiekcji i matryca najlepszych reakcji i odpowiedzi na nie.
  • Obiekcje cenowe klientów – techniki obrony przed wymówkami cenowymi.
  • Osobowość klienta a przyjmowanie argumentacji sprzedawcy. Jak dyskutować z klientem, który „wie lepiej”?
  • Jak uniknąć utartych i schematycznych zachowań – ćwiczenia mające na celu grupowe wypracowanie 3 najskuteczniejszych technik.

7. „Miałem interesujący dzień jednak nic nie sprzedałem” – skuteczne metody zamykania procesu sprzedaży.

  • Sygnały gotowości klienta do podjęcia decyzji o zakupie. Techniki przyspieszania decyzji zakupu.
  • Jak przejść od prezentacji oferty do zamknięcia sprzedaży.
  • Alternatywy i pytania z alternatywą. Dlaczego klient do końca musi mieć poczucie, że to on dokonuje wyboru?
  • Rozmowa handlowa z ludźmi o różnych typach osobowości: jak dostosować swój styl komunikacji do stylu klienta.
  • Działania po sfinalizowaniu sprzedaży. Jak budować i podtrzymać długofalowe relacje z klientem?

ŁĄCZNIE 16 godzin

Bogusław Śmiechowicz

Bogusław Śmiechowicz Trener

Trener biznesu. Obszary jego merytorycznych kompetencji to szkolenia z zakresu efektywnych technik sprzedaży, negocjacji w biznesie, planowanie i wdrażanie zmiany w organizacji. Szkolenia prowadzi od 2005 roku. Absolwent Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu (Psychologia w biznesie), Szkoły Trenerów Biznesu (MODERATOR Wrocław) Komunikacji Społecznej i PR, (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu). Na co dzień czynny zawodowo negocjator:)

Course Downloads:
  • Kontakt

    Orinoko Szkolenia & Doradztwo

    Beata Kaczor ul. Szpitalna 4, 46-220 Opole, Polska
    Tel: 77 551 38 48 Fax: 77 551 38 48
  • Infolinia szkoleniowa

    Masz pytania? Chciałbyś zorganizować to szkolenie u siebie w firmie? Chętnie udzielimy odpowiedzi na Twoje pytania.
    Kontakt z doradcą
      beata.kaczor@orinoko-szkolenia.pl
      668 697 852
  • Jestem zainteresowany

    Zostaw nam swoje dane. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24  godzin

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu

    Firma