Skuteczne negocjacje handlowe

Course ID
SNH
Podtytuł
Symulacje i konsultacje rozwiązań negocjacyjnych
Cena netto
1399 zł
Czas trwania
2 dni
Ilość godzin
16
  • poprawisz swoją skuteczność w rozmowach handlowych z kupcami
  • będziesz skutecznie używać technik i trików negocjacyjnych
  • poznasz 10 najskuteczniejszych technik otwarcia i prezentacji ofert

Szkolenie ma charakter warsztatowy i nastawione jest na rozwiązywanie trudnych sytuacji negocjacyjnych, które zostaną wskazane przez uczestników w trakcie szkolenia. Interaktywna forma szkolenia z wieloma ćwiczeniami, testami oraz case’ami negocjacyjnymi pozwoli uczestnikom na przećwiczenie poznanych technik i szybkie wdrożenie nowych działań do codziennej pracy.

DZIĘKI SZKOLENIU:

  • Będziesz umiał skutecznie przygotować plan negocjacji oraz dopasować go do konkretnej sytuacji handlowej.
  • Będziesz potrafił wychodzić obronną ręką z trudnych sytuacji negocjacyjnych.
  • Zastosujesz w praktyce wszystkie zasady skutecznej komunikacji sprzedażowej, poczynając na zrobieniu pierwszego wrażenia na dostosowaniu tonu głosu kończąc.
  • Poznasz 10 najskuteczniejszych technik otwarcia i prezentacji ofert.
  • Już następnego dnia po szkoleniu wcielisz w życie przygotowane w trakcie szkolenia matryce działań negocjacyjnych.

DLA KOGO?

Szkolenie skierowane jest w szczególności dla osób zawodowo związanych ze sprzedażą i handlem – przedstawicieli handlowych, sprzedawców, dyrektorów i menadżerów handlowych.
Szkolenie szczególnie polecamy pracownikom wysokiego szczebla, którzy na co dzień prowadzą rozmowy handlowe strategiczne dla rozwoju firmy.

PROGRAM SZKOLENIA z NEGOCJACJI HANDLOWYCH

1. Wstęp do skutecznych negocjacji – czerwony i niebieski negocjator, prawdy i mity na temat negocjacji.

  • Psychologiczne podstawy negocjacji.
  • Postawa, wiedza i umiejętności skutecznego negocjatora handlowego.
  • Czym różnią się negocjacje od sprzedaży?
  • Ćwiczenia wprowadzające do problematyki negocjacyjnej.

2. Pierwszo i drugorzędowy wybór strategiczny – kiedy powinniśmy zdecydować się na negocjacje i jaką strategią przyjąć?

  • Jak dobrać styl i technikę negocjacyjną do sytuacji sprzedażowej (styl kooperacyjny, rywalizacyjny, rzeczowy).
  • Skuteczne metody wywierania wpływu w oparciu o współpracę.
  • Trudne sytuacje negocjacyjne – studium przypadków i najlepszych rozwiązań.

3. Zasady komunikacji przy uwzględnieniu specyfiki sytuacji sprzedażowej.

  • Znaczenie pierwszego wrażenia.
  • Rola indywidualnego podejścia do klienta.
  • Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów.
  • Właściwe zadawanie pytań.
  • Sposoby argumentacji.
  • Ton głosu.
  • Budowanie relacji z klientem, określenie i zrozumienie jego potrzeb.

4. Etapy negocjacyjne w praktyce.

  • Planowanie i przygotowywanie negocjacji – jak krok po kroku skutecznie zaplanować kolejne etapy negocjacyjne?
  • BATNA – jak ją stosować w poszczególnych typach negocjacyjnych? (Czy BATNA musi być realna, aby była skuteczna?)
  • Określenie aspiracji, ofert wyjściowych i rezultatów które chcemy osiągnąć.
  • Jak w praktyce sporządzić scenariusze negocjacyjne, aby były wsparciem w trakcie procesu.
  • Dobór strategii, planów działania oraz argumentacji.
  • Jak wykorzystać psychologię pierwszego wrażenia do osiągnięcia założonych celów negocjacyjnych?
  • 10 najskuteczniejszych technik otwarcia i prezentacji ofert.
  • Jak stworzyć właściwy klimat negocjacji, wzbudzić sympatię i zaufanie drugiej strony.
  • Zasady ustępowania i uzyskiwania ustępstw.
  • Metody przełamywania impasu i zamykania dyskusji.

5. Techniki, taktyki i triki negocjacyjne.

  • Jak rozpoznać „brudne zagrywki” i się przed nimi bronić? Jak korzystać z nich w bezpieczny sposób?
  • Antymanipulacje – sprawdzone w praktyce strategie negocjacyjne m.in: prowokacja, bezpośredni atak, budowanie napięcia, używanie autorytetu.

6. Skuteczne metody i techniki wywierania wpływu w negocjacjach

  • Jak wywierać wpływ na drugą stronę nie manipulując?
  • Reguły wywierania wpływu i ich zastosowanie w rozmowach handlowych.
  • Jak dobrać najskuteczniejszą metodę do sytuacji sprzedawca – klient – studium 5 przypadków.
PANEL SPECJALNY: Symulacje i konsultacja rozwiązań negocjacyjnych.

W trakcie panelu uczestnicy będą poszukiwać rozwiązań trudnych sytuacji negocjacyjnych, które „wypłyną” w czasie trwania szkolenia. Zadania negocjacyjne będą rozgrywane na forum grupy (rejestrowane video), a następnie grupa wypracuje na podstawie analiz własny algorytm postępowania w danej sytuacji negocjacyjnej.

ŁĄCZNIE 16 godzin

Judyta Gutowska

Judyta Gutowska Doświadczony Trener

Doświadczenie zdobywała współpracując z działami HR, pracując w organizacjach oraz szkoląc – zarówno duże firmy, jak i niewielkie stowarzyszenia. Od 2008 roku zajmuje się szeroko rozumianym rozwojem kompetencji, współpracując z różnorodnymi grupami odbiorców i klientami z różnych branż. Równolegle nabywała doświadczenia psychologicznego – poprzez aktywną pracę z pacjentami – oraz biznesowego – współpracując z firmami szkoleniowymi i ich klientami. Posiada doświadczenie zarówno w pracy indywidualnej (konsultacje, treningi pracy, coachingi), jak i grupowej (szkolenia, warsztaty, moderacje i facylitacje). Aktualnie Główny Specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju – Trener w ogólnopolskiej sieci sklepów meblowych. Pasjonatka ludzi i tworzonych przez nich światów. W pracy kieruje się przekonaniem, że ludzie wszystko wiedzą – trzeba tylko stworzyć warunki, by ta wiedza się ujawniła. Takie warunki stwarza w trakcie prowadzonych szkoleń, co zresztą sprawia jej mnóstwo przyjemności.

 

Course Downloads:
  • Kontakt

    Orinoko Szkolenia & Doradztwo

    Beata Kaczor ul. Szpitalna 4, 46-220 Opole, Polska
    Tel: 77 551 38 48 Fax: 77 551 38 48
  • Infolinia szkoleniowa

    Masz pytania? Chciałbyś zorganizować to szkolenie u siebie w firmie? Chętnie udzielimy odpowiedzi na Twoje pytania.
    Kontakt z doradcą
      beata.kaczor@orinoko-szkolenia.pl
      668 697 852
  • Jestem zainteresowany

    Zostaw nam swoje dane. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24  godzin

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu

    Firma