Ocena okresowa pracowników – jak prowadzić dialog rozwojowy?

Course ID
OOP-DR
Cena netto
1099 zł

Dowiesz się, jak zwiększyć efektywność i motywację do pracy u pracowników, Twoi pracownicy będą mieć poczucie, że są oceniani sprawiedliwie i dowiesz się jak sobie radzi w rudnych rozmowach z podwładnymi

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak zaimplementować w organizacji nowoczesny system ocen
  • Jak krok po kroku stworzyć adekwatny system ocen
  • Jaką metodę ocen dobrać do wymogów swojej organizacji
  • Jak prowadzić krok po kroku rozmowę oceniająca i jakich błędów nie popełniać

DLA KOGO:

Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób odpowiedzialnych zarzadzanie i ocenianie pracowników.
W szczególności:

  • Specjaliści w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi
  • Osoby uczestniczące w procesach rekrutacji i selekcji pracowników
  • Przedstawiciele kadry menedżerskiej

1. Miejsce systemu ocen w polityce personalnej przedsiębiorstwa

  • Podstawowe funkcje spełniane przez system ocen
  • Kontrowersje wokół systemów ocen
  • Przegląd najczęściej używanych argumentów przeciwników wprowadzania systemów ocen w przedsiębiorstwie
  • Wymagania stawiane systemom ocen
  • Oczekiwania pracowników wobec systemu ocen okresowych

2. Wprowadzanie nowoczesnego systemu ocen okresowych

  • Planowanie działania
  • Przygotowanie osób oceniających
  • Przygotowanie osób ocenianych

3. Przegląd najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem systemów oceny

  • Podział pracowników na grupy
  • Wybór osób oceniających
  • Ustalenie częstotliwości oceny
  • Kolejność oceny pracowników

4. Najczęściej stosowane metody oceny pracowników – zalety i wady

  • Punktowa skala ocen
  • Ocena opisowa
  • Metoda testowa
  • Technika wydarzeń krytycznych
  • Zarządzanie przez cele
  • Metoda rozkładu normalnego
  • System porównań parami
  • Ranking

5. Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami

  • Istota rozmowy oceniającej
  • Efektywna komunikacja w trakcie rozmowy – najważniejsze aspekty komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Wyrażanie szacunku i uznania
  • Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
  • Samoocena pracownika a sposób prowadzenia rozmowy
  • Asertywność jako warunek właściwego przebiegu rozmowy oceniającej
  • Sposoby reagowania na presję i manipulację
  • Najczęstsze przyczyny złej pracy
  • Dialog przełożony – podwładny a przyszłe zadania pracownika
  • Wyciąganie konsekwencji w sytuacji braku oznak poprawy

6. Błędy w procesie oceniania i sposoby zapobiegania

  • Błędy „techniczne”
  • Błędy w sztuce oceniania
  • Jak uniknąć błędów oceny?

7. 360-stopniowa ocena kompetencji

  • Prawidłowy dobór osób oceniających jako warunek efektywności oceny 360°
  • Szanse i zagrożenia związane z dokonywaniem oceny przez poszczególne osoby / grupy osób
  • Ocena przez przełożonego
  • Ocena przez podwładnych
  • Ocena przez współpracowników
  • Ocena przez klientów / odbiorców usług
  • Organizacja przebiegu oceny 360°
  • Analiza raportów z 360° – stopniowej oceny pracowników jako źródło informacji o potrzebach rozwojowych
  • Wybór osoby przekazującej ocenianemu wyniki oceny 360° – przegląd stosowanych rozwiązań

8. Development Centre jako uzupełnienie oceny 360°

  • Istota ośrodka rozwoju
  • Konstruowanie ćwiczeń i zadań
  • Szkolenie obserwatorów
  • Opracowywanie wyników
  • Zasady etyczne

9. Błędy popełniane w procesie wdrażania i stosowania oceny 360° oraz sposoby zapobiegania

Adrianna Filiks

Adrianna Filiks

Doświadczony konsultant, coach, trener i assessor

Doświadczony konsultant, coach, trener i assessor. Wieloletni dyrektor personalny, psycholog organizacji i pracy z ponad 15-letnią praktyką zawodową w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Absolwentka Międzynarodowych Studiów Menadżerskich (EMBA) we Francuskim Instytucie Zarządzania. Ekspert w zakresie badania i wdrażania strategicznych obszarów ZZL, w tym zarządzania zmianą, a także procesów rekrutacji, adaptacji, rozwoju i zarządzania karierą w firmie, systemów motywacyjnych i oceny jakości pracy. Posiada uprawnienia do stosowania testu Extended Disc oraz MAPP – Motywacyjna Analiza Potencjału Pracowniczego. Zrealizowała liczne projekty doradcze i coachingowe dla kadry menadżerskiej między innymi dla Tchibo, Pepsico, P&G, Orbis, Neuca, Kingfisher Sourcing Organisation, Victaulic Polska Sp. z o.o., PPUH RAPID Sp. z o.o., Carrefour.

Course Downloads:
  • Kontakt

    Orinoko Szkolenia & Doradztwo

    Beata Kaczor ul. Szpitalna 4, 46-220 Opole, Polska
    Tel: 77 551 38 48 Fax: 77 551 38 48
  • Infolinia szkoleniowa

    Masz pytania? Chciałbyś zorganizować to szkolenie u siebie w firmie? Chętnie udzielimy odpowiedzi na Twoje pytania.
    Kontakt z doradcą
      beata.kaczor@orinoko-szkolenia.pl
      668 697 852
  • Jestem zainteresowany

    Zostaw nam swoje dane. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24  godzin

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu

    Firma